CINTA ReMAja MunGKin SesAaT

" Aku, dr tdi t'menung seorg diri, mengapa dada aku selalu jea berdebar-debar bila bertemu dye ek??? kadang-kadang sampai tersadung, n mcm2 lgi la yg silap....aku pun rasa pelik....ape yg sbnarnya yg t'jd pda dri aku....kiranya sampai bermain difikiran adkh ini CINTA "


PERSOALANNYA SEKARANG....remaja sekarang dh anggap cinta nie perkara biasa... hri nie org len....esok lusa blom tentu org yg sma.... jd kbnyakkan @pun sbhgian besar bnda yg slalu kita nmpk la kn....remaja mencintai seseorg 2 disebabkn oleh penampilan fizikal pasangannya....sehinggakan diorg bleh mngatakan....weiiiiii org KAMPUNG   aku dah jatuh CINTA laaa...."Ohh...INdah!"hahaha

mnusia niekn..mmg cenderung mengapresiasikn sesuatu yg indah kn.... contoh, mcm...hri nie korg g shopping...pstu korg diberi pilihan utk memilih beg tgn, 1 cntik n 1 lg x cntik..... pada pndapat korg yg mna agk2nya mnjdi pilihan korg????

secara FITRAHNYA, msti korg pilih beg tgn yg cantik,bukan?

Eh,,jd siapa yg  ajar korg membezakan yg cantik dgn yg x cntik???  xdk kn....

sbb 2 cntik diertikan dengan RELATIF...

jadi knapa CANTIK diertikan dgn relatif...????  sbbnya standard kecantikkan seseorg tu b'beza-beza....

kwn korg kata seseorg tu cantik.....tp korg kata xcntik punnn......

kesimpulannya,,,kt dunia nie, smua cntik ....cuba korg bygkn...bertapa rumitnya klau semua org kt dunia nie korg jtuh cinta....fuhhh...sohih pening....jd jgn la tanamkn dlm otak korg bhawasanya klau jumpa wanita cantik,perlu berakhir dgn cinta!

nasihat saya : bersikaplah sbgai makhluk ALLAH yg bernama MANUSIA yg cerdas dan boleh membawa diri dalam pergaulan yg baik.... ^_^

0 comments: